YURT DIŞI BİLİMSEL TOPLANTILARA KATILIM DESTEKLERİ
Genel Bilgiler
İTÜ Geliştirme Vakfı kurulduğu ilk günden beri İstanbul Teknik Üniversitesi akademisyenlerine akademik araştırma ve teşvik için birçok destek vermiştir. Vakfımızın akademisyenlere verdiği destekler, üniversitemizin yurtdışı ilişkilerini geliştirmek, öğretim üyelerimizin küresel ölçekte tanınırlığını artırmak ve bilimsel ağlarını genişletmek amacı yanında akademik personelin kişisel ve kolektif çalışmalarını geliştirme amacına yönelik programlardır.
2019 yılı itibari ile vakıf yönetimi yeni programlarla akademisyenlerin yurt dışı araştırma olanaklarını geliştirmek üzere çalışmalarını tamamlamış bulunmaktadır. Akademisyenlerimize sunduğumuz Yurtdışı Bilimsel Toplantılara Katılım Desteklerimiz;
Yurtdışı Bilimsel Toplantılara Katılım Destekleri
Vakfımız, İTÜ akademisyenlerinin üniversitemizi ulusal ve uluslararası platformlarda konferans ve seminerlere katılarak temsil edebilmeleri Önemli Bilimsel Toplantılara katılabilmeleri için yol, konaklama vb giderlerini karşılamaktadır. Vakfımız bu tip faaliyetlerin İTÜ akademik kadrosu ve araştırmacılar tarafından düzenlenmesinde her yıl belirlenen bütçe sınırları içinde destekler sağlamaktadır. Proje detayları ve başvuru koşulları aşağıda belirtilmiştir. Yurt dışı sunumlarda yazar olarak katılacağını bildiren Doktora öğrencilerine de uluslararası bilimsel toplantılara katılım desteği sağlanacaktır.
Başvuru İçin Gerekli Belgeler
İTÜ akademisyenlere ve araştırmacılara vakfımızca sunulan “Konferans/Seminer” hizmetlerinden ve olanaklardan yararlanmak isteyen akademik kadro üyeleri aşağıdaki listede belirtilen dokümanları hazırlayarak yazılı olarak vakfımıza başvurmalıdır.
- Dilekçe
- Başvuru Konusu: Bu bölümde başvurulan konuya ilişkin bilgiler, bildiri, bildirinin sunulacağı konferansın programı, kabul yazısı ve vb eklenmelidir.
- Özgeçmiş
- Ek Belgeler (başvuru konusuna bağlı olarak dosyanızda bulunmasını arzu ettiğiniz dokümantasyon buraya eklenmelidir)
Yapılan başvurular, konuları ve talep edilen desteğe bağlı olarak Vakfımız Yönetimi ve/veya Yönetim Kurulumuzca değerlendirilerek en kısa sürede sonuçlandırılır ve sonuçlar başvuru yapan İTÜ öğretim üyelerine yazılı olarak bildirilir.
Destek verilmesi durumunda işlemlerin sürebilmesi için
- İTÜ Fakülte/Bölüm Yönetimi veya Enstitü Müdürlüklerinden Yazı
- İTÜ Görevlendirme Yazısı (konuya bağlı olarak gerekiyor ise)
Verilen Desteklerle ilgili işlemlerin tamamlanabilmesi için
- Konferans/Seminer Düzenleme/Katılım Destekleri Vakfımıza kesilecek faturalar karşılığında maksimum her yılın başında belirtilen miktarda ödenir. Bu miktarın içinde kalmak şartıyla seyahat öncesi avans isteniyor ise; avans istendiğine dair bir dilekçenin Vakfa iletilmesi gerekmektedir.
- Konferans/Seminer Düzenleme/Katılım sonrası, harcama belgelerinin orijinallerini en geç 2 hafta içinde Vakfımıza iletilmesi gerekir. 2 hafta içerisinde kapanmayan avanslara %12 ceza uygulanır ve yasal takip işlemleri yapılır.
- Konferans/Seminer Düzenleme/Katılım sonrası, görevlendirmenizde rektörlükten “konaklama” talep etmişseniz konaklama faturanızı, “gündelik” talep etmişseniz pasaportunuzun resimli sayfası ile seyahatinize ait giriş-çıkış damgasının olduğu sayfaları, “yolluk” talep etmişseniz uçak biletinizin orijinalinin (e-bilet aldıysanız e-biletinizi ve biniş kartlarınızı) ve uçak biletinizin faturasının ve “konferans kayıt” talep etmişseniz konferans kayıt faturasının mutlaka Vakfımıza teslim edilmesi gerekmektedir.
- Konaklama faturası toplam gündeliğin %50’sini aşamamak koşulu ile karşılanır.